Pagina's

zaterdag 22 december 2012

BEAUTY: CLEAN SKIN

Iedereen heeft haar eigen manier om het gezicht te reinigen en make-up te verwijderen. De laatste tijd merk ik dat ik al een tijdje aan dezelfde routine vasthoud, én dat mijn huid daar best wel positief op reageert. Daarmee wil ik zeggen: weinig droge plekjes, geen irritaties en nagenoeg geen puistjes. Alleen op de momenten waarop de meesten van ons er wel last van hebben ;-)
Lees verder als je meer wilt weten over mijn routine!

reinigingsmelk kruidvat abrikoosIk begin altijd met deze abrikozen reinigingsmelk van de kruidvat. Je hebt hem in meerdere geuren, allemaal zijn ze ergens anders goed voor. Deze is speciaal voor de droge en gevoelige huid. Een flesje bevat 200 ml en kost maar een paar euro! Hiervan doe ik een beetje op mijn wangen en wat op de eye make-up remover pads.
 kruidvat remover pads oil
Deze removerpads komen ook van de Kruidvat. De prijs ligt tussen de 1 en 2 euro. Ik weet het niet exact, want vaak koop ik ze per twee als er weer eens reclame is! Er zit al een beetje olie in, zodat het ook werkt met waterproef make-up. Een fijne extra dus! Samen met de lotion haal ik hiermee mijn oogmake-up er af. Ik wrijf altijd van binnen naar buiten, zodat er geen vuil in het traanbuisje komt. Hier kan ik heel slecht tegen! Als er ook maar een klein beetje in komt heb ik gelijk branderige en rode ogen. Dat geldt trouwens ook voor make-up.

primark beauty cleansing whipes
Hierna gebruik ik cleansing whipes. Momenteel van de Primark. Ze kosten 1,50 per twee pakjes. Spotgoedkoop dus! De roze zijn de 'gewone' doekjes. De groene zijn met tea tree. Erg goed voor je huid! Hiermee smeer ik de lotion over mijn gezicht en maak het op deze manier helemaal schoon.

Als laatste was ik mijn gezicht met water, óf een tonic. Enige probleem dat ik heb is dat mijn gezicht heel snel op dingen reageert, en tonic is een echte boosdoener! Ook al is hij voor de extreem gevoelige huid. Daarom gebruik ik dat alleen maar wanneer mijn huid echt 'vuil' is.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Liefs,
Marieke
Volg mij op Bloglovin'!

5 opmerkingen:

  1. Dat vind ik toch zo apart! Mijn huid is mega-gevoelig en kan hier supergoed tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne tips zeg! Zelf gebruik ik eerst een tonic, daarna gewoon dagcréme. 'S avonds gebruik ik eerst reinigingsdoekjes voor de huid, die ik ook gebruik op mijn ogen (waar ik dus regelmatig last van heb haha), en dan gebruik ik een nachtcreme.

    Het is me wel duidelijk geworden dat een dag-en een nachtcreme echt belangrijk zijn. Deze gebruik ik allebei van het merk Olaz, werkt perfect!

    Ik wil zeker deze 3 producten aan gaan schaffen binnekort. Mag ik vragen welke tonic je gebruikt?

    Liefs,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de laatste tijd heel erg weinig tonic gebruikt. Ik probeerde de tonic uit de abrikoos lijn van kruidvat, en het voelt echt heel erg schoon wanneer ik hem gebruikt heb. Het is dus zeker een aanrader. Maar ik heb het idee dat ik allergisch of gevoelig ben voor één van de ingrediënten want mijn huid wordt ineens heel erg rood nadat ik het gebruikt heb! Maar de abrikoos producten zijn wel echt fijn :) Dus als ik jou was zou ik hem gewoon proberen!

      Verwijderen
  3. Goede tips!
    Ik heb ook de reinigingsmelk van de Kruidvat en die is super fijn :)

    x http://beautysparklesss.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik had die doekjes vd primark ook vond ze wel okee. die van ction vind ik fijner en beter

    BeantwoordenVerwijderen