Pagina's

donderdag 9 augustus 2012

HEALTH: Running

Rennend of lopend, het uitzicht was wel prachtig!
Zoals ik misschien al eens schreef, ben ik vorig jaar geopereerd aan mijn knie. Lekker op je knietjes duiken  bij het volleyballen, en skieen zonder talent hebben zo hun negatieve vruchten afgeworpen. Uiteindelijk heeft de dokter er een nieuwe achterste-kruisband in geknutseld, oftewel een AKB-reconstructie. Dat klinkt misschien wel heel chique, maar fact is dat er een aantal minder chique littekens zijn achter gebleven. Nu mag ik niet klagen, want dat kan veel erger, en met oprecht respect voor mensen met echte littekens zal ik dat dan ook niet doen. Maar inwendig zijn er ook wat littekens overgebleven, ook wel: slappe spieren.

Nu ben ik niet zo sportief aangelegd - oke, met volleybal kon ik nog wel eens fanatiek uit de hoek komen, en ooooit bij fitness- en dat werkt dus niet in mijn voordeel bij het revalideren. De fysiotherapie komt me echt mijn neus uit, and yes I have to admit something: ik ben er al een heel tijdje niet geweest. Ik was serieus druk met examens, feestjes, slagen, nog meer feestjes, vakantie, werken, nog meer vakantie en nog meer werken, maar iets meer fysio had wel gemogen.

Dus kwam ik met het briljante plan om te gaan hardlopen. Helaas voor mij heeft anderhalf jaar lang niet sporten vanwege een knie blessure hele nare gevolgen. Je conditie ligt ergens onder het nul-niveau, en als dat soms niet bestaat: dan heb ik het bij deze uitgevonden. Ik mag mijn spieren dan - met dank aan de fysio - wel weer een beetje op orde hebben, maar ik ben er nog lang niet. Dus hardlopen leek me een win-win-situatie. Jammer genoeg kwam ik snel tot de conclusie dat ik als een hijgend paard een klein stukje kon rennen om vervolgens een heel wat langer stukje te gaan lopen, en zo voorts... Nu ben ik dus opzoek naar de ultieme manier om het wat beter vol te houden. Want de motivatie ebt snel weg als het zo ontzettend zwaar is. Dus google ik wat in de rondte, download alle apps die ook maar iets met hardlopen te maken hebben en hoop ik op gouden tips.

Anyone?!


Liefs,
Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten