Pagina's

zaterdag 11 februari 2012

LIFE&WORK: WHERE TO WORK?


Jarenlang werkte ik bij een chinees restaurant, ja een hilarisch beeld, super blond, tussen de chineesjes. De keren dat mij gevraagd is of ik soms geadopteerd of misschien zelfs een nep chinees was, ze zijn ontelbaar. Maar na drie jaar vond ik het leuk geweest, in november moest ik geopereerd worden aan mijn knie, dus kon een aantal maanden niet werken, en besloot gewoon ontslag te nemen.
Nu heb ik gesolliciteerd bij de Albert Heijn, en twee keer kassa gedraait, best leuk werk, maar ergens stroomt ook nog wel dat horeca bloed.

Toen ik vanmiddag met mijn opa, oma, zusje en moeder een pizza ging eten in een nieuwe zaak in de stad zag ik dat ze nog iemand zoeken voor de bediening, en toen ik er over begon bij de eigenaar was hij gelijk enthousiast.

Nu gaat mijn oude vertrouwde chineesje verbouwen, een geheel nieuw concept, met hele gave plannen: ik ben super benieuwd! En zij willen mij graag terug, hebben ze altijd gezegd. Dus wat gebeurd er met mij? Chaos! De Albert Heijn is gezellig en betaald goed, de pizzeria is iets compleet nieuws én horeca en mijn oude job die is gewoon heel fijn, makkelijke regelingen, alleen ze betalen veel minder.

Wat moet je er mee, ik weet het niet meer. Ik blijf voorlopig lekker bij de Appie, omdat ik het er wel naar mijn zin heb. Verder wacht ik nog even af.

Hebben jullie een baantje, en wat vinden jullie van mijn situatie?

Liefs,
Marieke


PS: mocht je me willen volgen, wil je me dan volgen op GFC én Bloglovin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten