Pagina's

zondag 12 februari 2012

LIFE&LOVE: SLEEPING BEAUTY

I wonder, I wonder
I wonder why each
Little bird has someone
To sing to sweet things to
A gay little love melody?
I wonder, I wonder
If my heart keeps singing
Will my song go winging
To someone who'll find me
And bring back a love song to me?

Soms komt het kind in mij weer een beetje naar boven, stiekem zelfs meer dan toen ik nog echt kind was. Het magische middel? Disney! Wauw, sinds ik in de herfstvakantie in Disneyland ben geweest ben ik helemaal fan. Ik heb een tas vol met videobanden, lekker old-school, en ik kijk ze. Soms zo heerlijk op een zondag middag. Voor het profielwerkstuk maken ik en een aantal medeleerlingen zelfs een musical: over Doornroosje!

Als ik nadenk over de liedjes en verhalen van Disney, dan vind ik daar zovaak een ontzettende kern van waarheid in! Over liefde, het leven, relaties en het dagelijkse leven. Ze leren aan kinderen hoe het eigenlijk zou moeten zijn, en ik ben er van overtuigd, dat elke volwassene er nog flink wat van kan leren.

Lees snel verder!

Wat betreft de liefde, onze prinsen en prinsessen komen er niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk overwint échte liefde altijd! Nu is dat in real life lang niet altijd het geval, en de tekst van I wonder  uit Doornroosje, die valt mij steeds weer op: dat elke vogel iemand weet te vinden.
Volgens mij is het ook écht zo, dieren, je ziet ze nooit alleen! Ergens is altijd wel een koppeltje te vinden. Zouden er dan echt geen singles zijn in het dierenrijk?
Dan zouden we dus beter allemaal parkieten, cavia's, leeuwen, muizen of hondjes kunnen zijn!

Hmm nee, ik dat het iets met instinct te maken heeft, puur het voortplanten, en misschien zijn die arme beestjes wel helemaal niet verliefd, draait het écht alleen maar om dat instinct.
Als dat zo is, ben ik toch liever een single die weet wat liefde van familie, vrienden én in relaties is.

Ben jij ook fan van Disney?

2 opmerkingen:

  1. Leuke foto en outfit! Ik ben nog nooit in Disney Land geweest, maar Disney films .. die blijven geweldig haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je me volgt :) Ik volg jou al ;)

    BeantwoordenVerwijderen