Pagina's

dinsdag 17 september 2013

QUINOA SALAD

Lekker verantwoord maar ook gewoon lekker! Een salade met quinoa, superfood en booming bij iedereen die iets met gezond koken doet. Dat moest ik natuurlijk proberen en dus ging ik aan de slag. Voor deze quinoa salade heb je nodig:

- maïs
- kleine tomaatjes
- puntpaprika
- courgette
- ui
- veldsla
- balsamico azijn
- quinoa

Kook de quinoa zoals staat aangegeven op de verpakking. Dit verschilt nog weleens per merk. Snij de paprika in dunne reepjes, de courgette in kleine plakjes en de tomaten en ui in blokjes. 
Pak nu een koekenpan of grillpan en bak of grill de ui totdat deze glazig wordt en verkleurd. Grill nu ook de courgette mee. Als allerlaatste grill je de paprika 1 of 2 minuutjes mee.

Haal de groenten uit de pan en leg ze op een snijplank. Snij ze lekker fijn zodat ze goed met de quinoa kunnen mengen. Als de quinoa klaar is doe je deze in een schaal en voeg je de groenten toe, ook de tomaatjes en maïs. Meng alles lekker door elkaar met een scheutje balsamico azijn. Als laatste voeg je de veldsla (rucola kan ook!) toe voor wat extra crisp. And that's it! Enjoy your quinoa!

Liefs,
Marieke



2 opmerkingen:

  1. Oh dit ziet er super lekker uit. Misschien dat ik dit nog eens ga maken :) Trouwens, ik heb op het moment twee winacties op mijn blog, de linkjes zijn te vinden in de zijbalk van mijn blog. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen