Pagina's

woensdag 4 september 2013

HOMEMADE NOODLE SOUP



Al jaren ben ik dol op de instant noodlesoepjes die je vast wel kent. Ik at ze vooral graag voordat ik naar werk moest. Ik was dan vaak aan het werken tijdens etenstijd, dus vantevoren ging zo'n soepje er natuurlijk wel in.

Nu heb ik er éindlijk zelf eentje gemaakt. Zitten er gelijk wat groenten en vlees in!


Dit heb je nodig:
- 1 liter water
- 2 blokjes voor kippenbouillon
- halve ui
- klein teentje knoflook
- 1 puntpaprika
- handje champignons
- 1 plak GO-TAN noodles
- ketjap
- peper
- limoensap
- kokosolie/olijfolie


Zo maak je het:

Zet een pan water op met de bouillonblokjes en een lekkere scheut ketjap. Laat dit gewoon lekker koken met de deksel op de pan.

Snij nu de ui in halve ringen, de paprika in dunne reepjes, maak de knoflook fijn en snij de champignons in plakjes. Snij hierna de kipfilet in repen of kleine stukjes.

Bak nu in de koekenpan je kip, uien en knoflook in (kokos)olie tegelijk gaar. Eventueel kun je de paprika ook nog eventjes meebakken.

Kook de noodles volgens de aanwijzingen op de verpakking in de bouillon. De hoeveelheid water hoeft dus niet perse te kloppen met wat er op het pakje staat. Als de noodles nog ongeveer één minuut moeten koken doe je het kipmengsel, de paprika en de champignons er bij. Dit laat je allemaal nog even doorkoken.

Voor extra smaak kun je nog verse kruiden, paksoi of wat limoensap toevoegen. Proef vooral wat werkt! Ik heb er bijvoorbeeld nog wat koenjit bij gedaan. (Ook wel geelwortel of kurkuma genaamd.)

Dit is genoeg voor twee flinke porties, drie lukt ook. Voor meer verdubbel je natuurlijk gewoon!

Ik at er nog wat sla bij, gewoon omdat ik dat overal lekker bij vind :) Maar dat is natuurlijk aan jouzelf om te bepalen. Met alle ingrediënten kun je overigens eindeloos combineren.

Wat zijn jouw favoriete ingrediënten?

Liefs,
Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten