Pagina's

donderdag 27 juni 2013

FRESH AND HEALTHY FRUIT JUICE


Sinds een tijdje ben ik weer bezig - met een poging tot - gezonder eten. Ik merkte dat tijdens dit eerste jaartje als student ik heel veel ongezonde dingen heb gegeten en daar voelde ik me totaal niet happy onder! Daarom heb ik 'nieuwe' ontbijtjes en lunches bedacht, maar ook voor tussendoor zijn er wat lekkere dingen bij gekomen. Bijvoorbeeld verse fruit sappen!

Inmiddels heb ik al een aantal soorten sapjes gemaakt en dit vond ik toch wel een hele lekkere variant. Ik maakte hem toen het vorige week zo ontzettend warm was. Een beetje verfrissing kon ik wel gebruiken!

Voor dit sapje heb ik één ananas en twee peren door de juicer gehaald. Het sap dat hieruit kwam heb ik in de blender gedaan samen met een tros druiven. - Natuurlijk heb ik ze van het steeltje afgehaald ;-). Een beetje omslachtig is het wel: een blender en een juicer. Maar ik heb geen andere optie aangezien ik geen slowjuicer heb. Als ik zacht fruit als druiven door de juicer haal blijft er namelijk niets van over!

Ik denk dat je van deze hoeveelheid fruit minstens 6 grote glazen hebt. Het lekkerste is om het gelijk op te drinken, dus als 6 glazen teveel is voor het aantal personen waarmee je bent moet je de verhoudingen even aanpassen!

Binnenkort deel ik weer nieuwe creaties!

Liefs,
Marieke

PS: de rietjes komen van de Hema. Ze zijn super cute, maar helaas wel van karton, snel drinken dus!

3 opmerkingen:

  1. Lekker hoor (: Probeer er ook eens groente door te gooien! Spinazie, sla of courgette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er lekker uit, ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rietjes van karton .. handig! Lijkt me geen probleem trouwens om zo'n lekkere smoothie snel op te drinken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen