Pagina's

donderdag 16 mei 2013

OFFICIAL OPENING FJORD EAT&DRINK

Op woensdag 15 mei opende Fjord Eat&Drink officieel haar deuren op een mooi plekje in Rotterdam.  Ik was voor het eerst in die stad en was niet direct gecharmeerd, máár ik moet zeggen dat het uitzicht bij Fjord wel erg mooi is! Natuurlijk kwam ik er ook - samen met meiden van Oh, Jolie - om eens even te testen of het eten net zo lekker is als beloofd. Curious? Read on!
Nadat we al drie keer voorbij de locatie waren gelopen - Blaak blijkt ingewikkeld met Google Maps - vonden we het prachtige pand van Fjord. We werden ontvangen met een heerlijke prosecco en hebben de hele avond kunnen genieten van lekkere wijnen en vooral hapjes die uit deze mooie keuken rolden!

Voor het eerst in mijn leven at ik een coquille: geweldig! Ik had er al vaker over gehoord, maar wow, dit was écht lekker. De saus die er bij zat deed heel erg aziatisch aan vond ik. Maar dat is niet vreemd, de eigenaars zijn namelijk Aziaten! Heel erg grappig want het restaurant is geïnspireerd op Noorwegen. Een opvallende, maar zeker goede combinatie.

Ook liep er een oestermeisje rond. Stiekem had ik een trauma aan oesters (iemand zei ooit tegen me dat je er op moest kauwen en ik ben er toen bijna in gestikt, het leek alsof ik de hele oceaan binnenkreeg, maar dat ter zijde). Toch probeerde ik er ééntje met een beetje citroensap, ik was zó bang dat het weer verkeerd zou gaan maar het tegendeel bleek waar! Ik ben helemaal over mijn trauma heen. 

Verder probeerde ik octopus, niet echt mijn ding ontdekte ik. Maar hoe dan ook: heerlijk eten bij Fjord! Het is zeker een aanrader, dus ben je eens in Rotterdam en op zoek naar lekker eten - (Ze hebben niet alleen vis, ook de vleeseters kunnen lekker dineren bij Fjord!) - ga dan even langs op Blaak 779! 






Liefs,
Marieke


4 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit en wat een mooie foto's heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Ben binnenkort in Rotterdam, ik hou fjord zeker in gedachte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die drie na laatste foto van boven echt heel tof! Wilde ik even zeggen, oké, ja doei!

    BeantwoordenVerwijderen