Pagina's

vrijdag 14 december 2012

FOODIE: TUNA PASTA

tuna tonijn pasta recept
En daar is er weer één: een foodie! Gisteren kookte ik voor mijn zusje en mijzelf een lekkere pasta met tonijn. Ik ben de beroerdste niet, en dus deel ik het recept met jullie!
Dit heb je nodig voor 2 personen:

- 200 gram pasta (ik koos tagliatelle)
- blikje tonijn
- een stronkje broccoli, óf een zakje diepvries broccoli (300 gr)
- 250 ml kookroom (light)
- 2 teentjes knoflook
- 1 in ringen gesneden ui
- Italiaanse kruiden, óf verse tijm en rozemarijn
- peper
- zout
- olijfolie
- eventueel boter

Het is heel erg simpel, snel én lekker: Hoera!

- Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.

- Doe een scheut olijfolie in een koekenpan of wok. Pers de knoflook, of snij deze fijn. Doe de knoflook samen met de uienringen in de pan, fruit ze aan. Laat het niet aanbranden, dan wordt de smaak van de knoflook bitter!

- Voeg hierna de broccoli toe. Als je diepvries broccoli hebt kan dit direct, heb je verse broccoli? Maak dan kleine roosjes van de broccoli en kook deze kort voor. Voeg ze daarna pas toe aan je uien en knoflook.

- Zodra de broccoli warm en gaar is voeg je de tonijn, en naar smaak Italiaanse kruiden, peper en zout toe. Warm dit goed door, voeg hierna de kookroom toe. Roer totdat alles warm is.

- Voeg de gekookte pasta toe aan je 'saus' en meng alles goed.

Als je het te droog vindt voeg dan een lepeltje boter toe, of anders tijdens het koken al wat meer kookroom!

That's it! Enjoy your dinner ;-)



Liefs,
Marieke
Volg mij op Bloglovin'!

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk simpel en ó zo lekker! Ik maak eenzelfde soort pasta vaak met zalm ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm. Ik eet wel vaak pasta met vis, maar ik denk dat ik deze variatie ook eens ga proberen! Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig! Dit kookte ik afgelopen donderdag toen mijn ouders niet thuis waren. Zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen