Pagina's

maandag 12 november 2012

GRANNY'S

In mijn favourites kon je al lezen dat ik afgelopen weekend een echte Granny's Apple Pie  heb gemaakt. Misschien ken je het winkeltje wel. Het zit over de hele wereld, en in Nederland heeft het een vestiging in Groningen! Lucky you als je daar woont, en af en toe dus een kunt gaan genieten van de appel pie, zonder de keukenprinses uit te hangen.
Mocht je die mogelijkheid niet hebben, dan heeft Granny's dé oplossing gevonden.


De mix voor hun appeltaart verkopen ze in verschillende winkels. De verkoopadressen vind je hier. Onder andere de winkel van mijn vader. Op de site staat hij nog op de naam van de vorige eigenaar en eigenaresse, maar inmiddels is mijn vader dus de trotse eigenaar van Liz Living.
Is het nogsteeds way to far voor jou? Dan is er natuurlijk de webshop!

Genoeg over waar je het kunt halen, hieronder het recept voor jouw eigen Granny's Pie.

Benodigdheden  
-1 zakje Granny's Apple Pie Mix
-3 eieren
-125 gram roomboter
-kaneel
-750 gr Jonagold/Goudreinetten/Elstar appels (kies wat je zelf het lekkerste vindt! Ik ging voor   Goudreinetten)
-2 zakjes vanille suiker
-citroensap

-springvorm van ongeveer 23 cm
-mixer
-mix kom

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.

Eerst klop je de roomboter luchtig met de mixer. Dit kan even duren, maar heb geduld! Hoe romiger en luchtiger de boter hoe lekkerder! Als je dit hebt gedaan voeg je de eieren en taartmix toe, dit roer je door met een (houten) lepel. Zodra het aardig gemengd is begin je te mixen op de hoogste stand.

De appels schil je en snijd je in parten. Het recept geeft aan 5-6 parten. Maar ik vind persoonlijk dat het afhangt van de grootte van de appel. Ik had húge appels dus heb ze in 8 parten gesneden. Vergeet niet het klokhuis te verwijderen! Bestrooi de parten met vanillesuiker, kaneel, klein beetje citroensap en eventueel andere kruiden, bijvoorbeeld speculaaskruiden. Je kunt dit eventueel ook naar smaak door het beslag doen. Zorg dat de partjes allemaal goed bedekt zijn
.
Vet nu de springvorm goed in, dit is heel belangrijk. Schep het beslag in de vorm en verdeel de appel over de vorm. De appel mag de vorm niet raken!

Zet de taart in het midden van de oven. Hoe lang verschilt per oven, check na 45 minuten even hoe je taart er uit ziet! Geef hem wat langer wanneer dit nodig is. Door met een satéprikker of breinaald in de taart te prikken kun je er achter komen op hij gaar is. Komt de prikker schoon uit de taart? Dan is 'ie klaar! 

Haal de taart voorzichtig uit de vorm, en genieten maar!

Liefs,
Marieke


PS: Normaal ben ik niet zo van de pakjes en zakjes, ik maak alles liever zelf met basic ingrediënten, maar deze kon ik toch echt niet laten staan?

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten