Pagina's

woensdag 28 november 2012

DIY: KERST DECORATIE


Natuurlijk weet ik dat het nog vroeg is, en dat de man met de baard ook eerst nog langs komt, maar hello helloo: kerst staat ook voor de deur! En dat sfeertje vind ik helemaal geweldig.
Vandaag zat ik lekker op school en hoorde ik ineens kerstliedjes voorbij komen. Ik begon spontaan mee te gillen: heerlijk toch?
Om alvast lekker in de sfeer te komen heb ik een leuke DIY, namelijk een lintenhanger! Compleet met ballen, glimmers én natuurlijk lichtjes. Een alternatieve kerstboom dus.


Het is helemaal niet lastig, en dit heb je nodig:

-Lintenhanger (va. 5 euro bij intratuin)  ik heb zelf een oude kroonluchter gebruikt
-Schaar
-Verschillende kleuren (breed) lint
-Kettingen
-Kerstballen, dennenappels, sprietjes met glimmers: alles!
-Ijzer draad
-Lampjes (liefst op batterijen)

Maak alle versieringen vast aan verschillende lengtes lint en kettingen. Varieer met soorten lint per versiering. Dus niet telkens dezelfde kleur lint aan dezelfde ballen.
De dennenappels maak je vast door om de bovenste laag ijzerdraad te draaien en deze weer aan een lintje te maken.
Knoop de linten aan de hanger, kijk hoe het mooi valt: hang niet alles op één lengte! ;-) Zorg ook dat het niet te lang wordt. 

Zelf had ik een bosje met sprieten waar witte balletjes aan zaten, die heb ik telkens per drie afgeknipt en vastgeknoopt. Wat je ook veel ziet is dat mensen een guirlande of boa om de hanger draaien, óók erg leuk.

Om de hanger draai je de lampjes: and you're done!


Hier vind je leuke spullen:
-Intratuin
-Wibra
-Action
-Hobbywinkels
-Blokker
-Xenos

Bij de meeste winkels vind je wel betaalbare spulletjes. Onze witte uiltjes waren 70 cent bij de Wibra, en de vogeltjes komen van de Action. Verder is het natuurlijk leuk om oude spulletjes te zoeken bij tweedehandswinkels. Daar vind je soms unieke items!


Liefs,
Marieke

3 opmerkingen:

  1. Wauw Mariek! Wat is hij mooi geworden zeg :) Echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt tof uit! En ligt het nou aan mij, of is je blognaam verandert en heb je een eigen domein?!

    BeantwoordenVerwijderen