Pagina's

vrijdag 7 september 2012

STUDY&LIFE : Count your Blessings!

Vanmiddag was het dan zover: een gesprekje op mijn hopelijk nieuwe hogeschool. En binnen 10 minuten was ik al klaar, en had de beste man de verlossende woorden uitgesproken: maandag kun je hier beginnen. Jááááááá! Oh, wat was dit een opluchting, aangezien ik me de afgelopen weken echt niet prettig voelde bij mijn opleiding. Het was zelfs zo erg dat het invloed had op mijn algehele humeur. Ik vond vrij weinig leuk, en de woorden 'wat moet ik nu?' spookten letterlijk 24/7 door mijn hoofd. Er bestond geen moment van complete rust in mijn koppie.
Maar nu heb ik weer een beetje motivatie gevonden, en hopelijk blijkt dit de juiste keuze te zijn en word ik weer een beetje happy!

Over gelukkig zijn gesproken.. ik las vandaag een artikeltje in de Libelle. 'Count your blessings'. Dat was eigenlijk wel de boodschap. In dat artikeltje werd verteld dat uit onderzoek is gebleken dat mensen die dagelijks opschrijven wat hen gelukkig maakt - en dit later weer teruglezen - gelukkiger, gezelliger én gezonder zijn. Nu is het niet de bedoeling dat je elke dag dezelfde dingen opschrijft, zoals bijvoorbeeld: wat een voorrecht om naar school te mogen gaan, ik hou van mijn familie en mijn baan is zo leuk. Nee, gewoon echt de dingen van die specifieke dag.
Dat kan bijvoorbeeld zijn: een goed gesprek met vriendin N. óf wat een heerlijke pasta heb ik gegeten.
Groot en klein geluk dus! Sla het op in je telefoon, of schrijf het in een mooi boekje (gelijk weer een geluks-momentje!) zodat je het altijd even terug kan lezen.

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen, als experiment. Aangezien ik nog wel eens de neiging heb om snel de donkere kanten van dingen te zien. Misschien werkt het wel voor mij. Ik zal het hier delen, misschien wel op een vaste dag. Zodat ik het telkens weer terug zie van de vorige week.

Daarnaast ben ik van plan meer foto's zelf te gaan maken. Mijn camera ligt al tijden te verstoffen, ik heb ook daadwerkelijk geen tijd, maar dan máák ik die wel gewoon: waarom iets niet doen, waar je blij van wordt?

Wat heeft jullie gelukkig gemaakt vandaag, of deze week?

Liefs,
Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten