Pagina's

donderdag 19 juli 2012

STYLE: Jeans

Zoals ik volgens mij al eerder schreef: broeken kopen is voor mij écht een dráma.


Mijn verhoudingen kloppen denk ik niet helemaal. Ik heb ten eerste niet veel billen als je het zou vergelijken met mijn heup omtrek, maar dan wel weer vrij lange (boven)benen. Zodra een broek bij mijn middel goed zit kan ik er bij m'n billen wel een kussen bij in stoppen, andersom daarentegen, is de knoop met geen mogelijkheid dicht te krijgen wanneer een broek mooi om mijn billen zit.

Een paar jaar terug ontstond het idee dat het misschien kwam omdat ik niet de duurste broeken kocht, die verhoudingen zouden beter zijn. Niets bleek minder waar, door de stretch hing de broek net zo goed onderaan m'n billen. Ook de non-stretch variant was geen succes.

Uiteindelijk vond ik twee heerlijke broeken bij Only, en heb me sindsdien niet meer verdiept in het fenomeen Jeans. Helaas is nu het moment aangekomen dat ze helemaal afgedragen zijn, en ik moet weer op spijkerbroeken-jacht. Gelukkig weet ik waar mijn jeans aan moet voldoen:

-Niet te hoog, tenzij toch supermooi.

-Zakken niet groter of lager dan mijn billen.

-Strak van onder.

-Niet teveel stretch.

-Betaalbaar.

Als ik dit al vind, moet ik nog bedenken of ik een donkere of een lichte broek wil. Ik had nu twee vrij lichte, dus ben dat donkere helemaal niet gewend, misschien maar van allebei één?
Vanmiddag begint de jacht, en ik hoop echt dat ik snel iets vind, want hoe leuk shoppen ook is, dit is vooralsnog niet mijn ding.

Heb jij nog een tip voor het kopen en vinden van de perfecte jeans?

Liefs,
Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten