Pagina's

maandag 2 juli 2012

DILEMMA: welke studie, welke stad?

Eindelijk was het dan zo ver, afgelopen vrijdag mocht ik mijn handtekening onder mijn diploma zetten. Wat een opluchting!
De afgelopen zes jaar waren naast school fantastisch, daar kan ik niets anders over zeggen. Vrienden, feestjes, gewoon alles, maar school: nee dat was niet mijn ding.

Nu heb ik dat VWO-diploma op zak, maar is de vraag: wat nu?



Dat ik altijd al een voorkeur heb gehad voor kunstzinnige dingen was duidelijk, het kwam uit alle testjes die ik ooit heb gemaakt. Waarom ik er niets mee heb gedaan? Vraag het me maar niet, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal waarom ik geen toelating heb gedaan voor zo'n opleiding.

Op de tweede plaats belandde steeds een opleiding rondom communicatie. maar dan nog is er vanalles! Ik twijfel nu ontzettend of ik HBO of WO wil gaan doen, en welke stad dan?

-Communicatie aan de HAN
-Communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit
-Taal en Communicatie aan de UvA

En dan natuurlijk de vraag of ik al op kamers wil of niet, willen wel: het lijkt me heerlijk om op mezelf te wonen, maar óoh wat is het duur!

Kortom, ik stress nogsteeds: niet óf ik het haal, maar wat ik nu wil...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten